fredag 1 januari 2010

Year 2010. Coolt!

Finafina barn!





Nytt år, nya utmaningar och spännande ting som väntas. Men vad. det vet jag inte.. har ju inget speciellt att se framemot. Alltså, jag som person. Klart det händer lite, arne kommer till stugan. Ja, nu tänkte jag på tjejen som påminde mig om denna sida. Sara malm. =) en liten bebis! =) tihi.. vad händer mer? hmm, hoppas på att saul ska få börja nån praktikplats och att det ska klirra lite extra i kasssan, DÅ har vi alltid något att se framemot.

Jag har kommit på, om jag skulle börja blogga lite mer, så skulle jag behöva en dator, som jag kan ta med till jobbet! det skulle va kanon. då skulle jag kunna skriva massa onödigt skit som folk skulle kunna läsa och tycka till om. DET tycker jag låter bra, vi får fortsätta ploppa pengar i vår nya spargris: en pet-flaska med 50-öringar och kronor i, det ska egentligen va 10-kronorsmynt, men då skulle det aldrig bli några pengar,för både jag och saul skulle gå och norpa. Men visste ni, en fylld petflaska 1 1/2 liters (tror jag det var) med 10-kronors mynt blir 11 000 kr. ELVA TUSEN SVENSKA KRONOR. Omg, fatta. vi skulle komma till gambia och tillbaka för det,(när det inte är högssäsong)

  • Men mitt "nyårslöfte" (typ alltså, vill egentligen inte säga nyårslöfte så då blir det så stort på nått sätt) är att spara lite pengar och faktiskt genomföra det jag vill ha gjort under dagen.

jag är bra på att "skjuta upp" saker som jag vill göra. Men jag började det nya året att ta tag i något som jag tjatat på saul om, sätta upp hyllan i ebbes rum. hur svårt ska det vara, borra 4 hål och skruva fast. Efter 2 veckors tjat, gjorde jag skiten själv OCH Målade om de 2 ramarna jag ska ha på, kan nog bli bra. Visst, hyllan skulle ha satts liiiiiite längre ner, typ där saul redan hade markerat, men jag heter Betty och vill göra det på mitt sätt..

Ne, men herregud vad jag skriver, jag säger´t,

  • jag borde blogga oftare. - Sätter upp det på mitt "nyårslöfte,kindoff"

Idag var jag och ebbelito hos sara och sally. Det var jättekul och barnen lekte bra och jag och sara hade trevligt och snackade om allt möjligt. mycket trevligt och söta foton blev tagna. Lägger in några!

Nu är klockan halv tolv och med säkerhet vaknar ebrima skapligt tidigt. vi ska åka pulka imorrn med maria och thyra. Kuligt!

Natti natt mina läsare (om jag nu har några, INTE så troligt) förutom dig då sara! =)



1 kommentar: