torsdag 7 januari 2010

Mysiga Torsdag

Började dagen med att gå och träna efter att jag slutat nattpasset. Kändes bra och jag var hurtig och gjorde lite olika övningar, Man kommer in i det fortare och fortare. Tyvärr jobbar jag hela helgen, annars hade jag gått då med. Men måste ta hand om tanten! =)

Kom hem till mina killar och tog det lugnt på förmiddan. Ebrima ville sitta fast på mig, så myste lite med honom mest. stora killen var också på myshumör, vet inte, men dem verkar sakna mig när jag jobbar borta! =) Jag är glad att allt är bra och att vi mår bra allihopa!
lite mer cash?!?! jaaaa, tack! DET är jobbigt, men ska inte tjata om ekonomin.. Orka! Vi har det tusan bra iaf, tänk alla dem som förlorat någon, sina hem, sina älskade and so on.. jag ska INTE klaga, faktiskt.. Jag tänker mycket på att jag vill göra någonting bra för nån.. när jag tänker på alla som är så fattiga och alla dessa barnsoldater som idioter förstör.. fyfan, får ont i magen av att bara tänka på det, råkade se en scen ur "blood Diamond" SOM JAG INTE VILLE SE, men saul hade satt på. fyfasen alltså, det gjorde sååååå ont i mig. så NEJ, jag ska fasen inte klaga!!! Nog om detta, när jag är rik återkommer jag till detta problem. DÅ jag kan göra något!

Väntar på att saul ska komma hem, han har äggen. Ska göra lite kvällsmat, i form av mosad kokt potatis som man blandar in ägg i och kryddor och lök och sen steker i olja, blir jättegott. Det är saul som brukar göra det, men han är trött efter träningen och tänkte vi skulle ha lite myskväll med dipp och grönt( JAG ÄR NYTTIG(are) NU) och film..

Vi var på ebrimas nya dagis, det blev jättefint och han stortjöt när vi skulle gå därifrån, vi var ju bara där och hälsade på och kollade vart han skulle börja. Så det var ju faktiskt kanon att han inte ville gå därifrån! =)
Han fick åka pulka dit, saul drog honom så han tjöt av skratt! =) det var skönt att få en promenad.. Nu verkar ebrima strippa här, vet inte vad han vill, så ska slänga på honom en ny blöja och pyjamas så han kan gå och lägga sig!

nehe.. han skulle visst bada..
Ikväll är det myskväll, UTAN spring, skrik,hopp i soffan, hopp från bordet och stolarna.

Ska slänga in lite bilder också när jag får tiden.. imorrn blir det pulka med kompisen markus och hans mamma!

Kramar från mig!

1 kommentar:

  1. Du gör det du kan just nu för människan, det finns de som inte ens sänder en tanke utan bara konsumerar- fast de har pengar. Det låter som ni haft en underbar dag..i den underara lilla familjen. Vad duktig du är som var och tränade imorse... kram från Linda å Signy

    SvaraRadera