torsdag 22 december 2011

SNART ÄR DE SLUT.. pust


Fylla 4 år är SKOJ!



Jaha, nu är snart 2011 ÖVER. Detta år vill jag helst glömma, skitit i, ignorerat, sovit bort, legat i koma, you name it.  Vilket jäkla skit år, ärligt! Det enda roliga har varit att följa Olivas första år och se Ebrima växa, utvecklas och höra alla hans roliga kommentarer, tur man inte kan bli röd i fejjat, för han har fått mig generad många gånger..  Det är ju såklart livets höjdpunkter, dessa två små krabater.
 Och ja, det har inte bara varit skit, jag har ju fina vänner som överraskat en med graviditeter, skratt och andra anledningar till att man förundras att man har så fina vänner. Det är klart! MEN ANNARS? nä, annars har detta år varit ett SKIT ÅR! Blir inte 2012 bra, då vet ifan vad jag gör. Jag har mycket som måste ordnas sig innan 2012 är slut, annars kastar jag in handduken.
Jag ska inte ha några nyårslöften, eller ja jag ska väl inte ta bort det gamla vanliga; att jag måste gå ner 10 kilo helst igår! haha.. Det kommer nog alltid vara så, även när jag gått ner dem där 10.-20 kilona. När ska man va nöjd? nja.. aldrig tror jag. Kanske ska slänga in att jag ska ha mitt drömjobb med. Eller det hänge väl inte på mig kanske, utan dem som läser mina CV och brev. tycker jag fått ihop det bra nu, så återstår att se! Nä, mitt löfte i år ska bli att vara lite mer självisk, det kan jag behöva ibland.. Men mår bra av att finnas tillhands för andra såklart, men ja, jag fattar vad jag menar!

Imorgon fyller fasters lilla älskling 1 år. mygod, hon är sååååå fin och söt och underbar! Ska bli skojigt. har hittat en barbamamma gossedjur/kudde/kramgo grej. och sen ska jag köpa nån leksak idag. Ska iväg med my friend, ebrimas bästa kompis Malin L. vi ska göra stan och handla och springa runt. det gillar jag. hon fråga om ebrima skulle med? mitt svar heeeeeeell no!! HEHE. jag ska skona honom detta. för jag VET att han inne tycker det är skoj. Vi blir bara osams, svettiga och jag får tillslut köpa massa godis så han kan hålla sig lugn tills sockerkicken sätter in. NEJ! Idag blir det mamma tid. =) Kommer nog va klar till kl nio ikväll.

JAG HAR VARIT SNÄLL: min fina tomte uppe i sthlm skickade med jullisar till hennes gudbarn ebrima OCH vad hitta jag i påsen. paket till lilla mig 2 stycken t.om. Jag måste ändå ha gjort nått bra detta år, TROTS att det är ett skit år. fyfan vad jag hatar 2011. spy och försvinn.. 

Nä, nu ska jag försöka dra ut min unge en sväng, så han får springa av sig, innan jag ska iväg.. förstår inte. han vill bara glo på tv och dammsuga! (ok, han fick en kaka om han dammsög, bara för att han skulle göra något annat) ungen var smart och dammsög där det behövdes mest, dvs 1x1 m. sen var han klar och ville ha kakan. jaja, fick iväg honom en stund iaf! =)

NU ÖNSKAR JAG ER EN GOD JUL, alla mina 2 läsare. Må ni få massa god mat, skratt och lugn och ro!

*smack* 
//B

2 kommentarer:

  1. Haha Bettan, du e söt du...
    2012 är året då vi ska åka på semester med paraplydrinkar, uppvaktning, böcker o smarriga middagar med solnedgången som bakgrund.
    Året du flyttade till el sthlmo så vi kunde hänga ofta, året då slebbelito började slipa på sin fotbollstalang för att om tjugo år tacka gudmor för guldbollen, året då du slog igenom på arbetsmarknaden OCH året då vi brunchade o spa'ade på söndagar..... KRAM o may the force be with you <3

    SvaraRadera
  2. Älskade lilla vän, klart du kommer få en bra år nu. Jag lovar att du kommer hitta ett toppenjobb och allt kommer reda upp sig. Tror det är bra att du börjar tänka lite på dej själv oxå och inta bara alla andra. Men MARTINA, hon får INTE flytta till Sthlm, det är ju jättelångt bort haha. Kram

    SvaraRadera