lördag 9 oktober 2010

oktober..


Hej!

Lördagsmorgon; jag sitter vid datorn och uträttar det jag skulle gjort igår, ebrima ser på "brandmannen sam" för sjuttioelfte gången! Jaja, bara han håller sig lugn är det ok! skräcken är att han snart kommer springandes och vill gå ut.. och så får man stress-göra-iordning sig. Att jag aldrig lär mig, man kan inte sitta i nattlinne halva morgonen. Klar ska man va senast 9.00 för eventuella utgångar på går´n! ser blött och kallt ut. Brrr.
idag ska jag och ebrima få stå brevid en livslevande alulans! MY god! vi är båda uppspelta och jag tror det kan bli kanon. dock är det från 4-7 år. men jag hoppa det och hoppas inte ebrima kommer bete sig som en 3 åring, utan vuxet och moget. utan napp o snutte! ehm.. dem kommer nog se att han inte är 4 år. äsch, struntar jag i. får spela dum! *ha* tänkte skriva ngt som, vadå spela dum, det ligger ju i din natur.. men jag tänker inte kränka mig själv! eller nått....


Sen efter alulansen ska vi på kalas. abbe fyllde tonåring i veckan! herregud va tiden går fort! ska bli skojigt att hänga, blir en aktiv lördag för oss.. och det gillar vi!

från 1 januari ska vi få nytt schema! Jag har bestämt mig att inte stressa upp och tänka för mycket på´t! dessutom så kan det ju inte bli sämre, eller?? hjälp. Kommer säkert få jobba lördagkvällar och det HATAR jag. lördagar eller helger i sig är egentligen heliga. ojoj. vi får se! lugna puckar.. bara några månader kvar! *suck*
BTW: var ju förtusan i paradiset, guds gåva till mänskligheten, världens bästa affär, ett palats. ja, jag pratar självklart om GEKÅS I ULLARED!

vi begav oss kl 05.00 från norrköping.. jag trodde inte dagen äntligen var här, jag hade längtat och längtat och skrivit om min lista sisådär trettio gånger. vi stanna på kaffe och macka som ulla och lilian hade med, jag hade köpt massor med godis, man behöver en sockerkick när man går upp kl 04.00 elle jag gick upp 04.18 lagom, men fick lite stressig då mitt hår inte alls ville ha en bra dag. aja, skitsamma. kl 08.20 anlände vi, ingen kö och tog kundvagn 1608 och drog iväg. vi sa hejdå till varandra i entrén sen såg vi varandra då o då tills fikat kl 11. snabbfika! det gick bra och jag var relativt organiserad.. hehe. pricka av allt på min lista och sväva inte ut för mkt faktiskt! jag skulle kunna återvända nästa vecka. men vill inte ta resten av sparpengarna. har annat att spara till. får så fint vänta tills nästa år, innnan sommaren!

Jag har blivit så influerad av "halv 8 hos mig" ser så roligt och gott ut. så igår provad jag göra
hallon/blåbär tartelett. Gott och vi tröck i oss en varsin. var väldigt mätt dock efter tacosen men ska jag aboslut göra igen.. med lite mer smet, den var så len o god. Lägger ut en bild på dem.

Tyvärr har jag ingen kamera, utan mobben så får göra sitt jobb tills jag hittar nån jag gillar!


Slänger in lite fler bilder som jag hade på mobilen!

var ute och plocka svamp. hitta lite iaf!





sötis på kolmården



nej, nu börjar ebrima som jag befara!
bli uttråkad.
Tack och hej!





























































1 kommentar:

  1. Hej Betty!
    Nu gick det bättre att kommentera:)
    Vad söt han är Ebrima! Och vad stor han har blivit! Tänk vad fort tiden går. Brandman Sam, nu blir jag nostalgisk. Såg jämt på det programmet som liten.
    Hörde att du ska bli faster snart, vilken känsla och vad härligt! Roligt för Ebrima att få en liten kusin också. Du får hälsa och gratulera.
    Ha en mysig lördag nu! Kram kram!

    SvaraRadera